Mijn beste koop balsam zakdoekjes

15 Feb

Snotneuzen als ik zullen het beamen. Thank god voor zakdoekjes met balsam erin. Vanwege mijn talloze allergieën heb ik vaak zakdoekjes nodig. Maar natuurlijk ook tijdens een verkoudheid als ik een wandelende snotfabriek ben.

Ik heb dan ook gaandeweg allerlei zakdoekjes met balsam erin geprobeerd. Vandaag wil ik jullie laten zien welke mijn favoriet is en waarom.

Ik heb 4 verschillende merken in huis momenteel dus ik doe het even hiermee.

V.l.n.r. Kruidvat eigen merk, DM Soft& Sicher eigen merk, Kleenex, Solo eigen merk.

De zakdoekjes van Kruidvat hebben 4 lagen. Helaas staat niet op de verpakking wat voor soort balsam erin zit. Ze zitten standaard in een verpakking met 8 pakjes en kost €0,99

In de Kleenex zit o.a. calendula. Hier wel een ingrediëntenlijst op de verpakking. Dit pak (ook 8 stuks) was €1,81 bij Kruidvat.

In de Soft & Sicher zakdoekjes van de DM zit aloë vera en lindebloesem. Verder staat er niet op welke ingrediënten er nog meer in zitten. Iig zit er parfum in want ze ruiken (lekker) naar lindebloesem. Een pak van 10 stuks kostte me €0,95

tot slot de Solo balsem zakdoekjes van de Aldi. Een pak van 15 pakjes kostte €1,50. Hier zit calendula en aloe vera in.


Welke zijn het goedkoopst?

Met een gemiddelde van 0,10 eurocent per pakje zijn de Solo van de Aldi en de Soft & Sicher van DM het goedkoopst. Daarna komen Kruidvat en als laatste Kleenex.

Een vergelijking:

Alle zakdoekjes hebben 4 lagen. Overigens zeggen de lagen niet zoveel over de sterkte van het papier las ik ergens op internet.

De Solo Balsem voelt het dikste aan, daarna komt die van Kleenex, gevolgd door die van de Kruivat en DM Soft & Sicher.

Het zachtst is die van Solo, daarna komt Kleenex, gevolgd door Soft & Sicher en als laatste Kruidvat.


Conclusie
 
Een geïrriteerde rode neus voorkomen doen deze zakdoekjes (bij mij) tijdens een hevige verkoudheid niet, maar de beste van de 4 is voor mij met stip die van de Aldi. Daarna die van Kleenex, op de 3e plek komt Soft & Sicher en op de laatste plaats die van Kruidvat (die is helemaal niet zacht vind ik). Helaas zitten deze zakdoekjes niet standaard in het assortiment (grrrr) maar komen regelmatig tijdens aanbiedingen voorbij. Je zult je dus moeten abonneren op hun nieuwsbrief wil je deze zakdoekjes uitproberen.

Wat overigens sowieso een goede tip is om te besparen, gezien de fijne aanbiedingen van de Aldi (en Lidl)! 

Deze zakdoekjes van Floralys zijn van de Lidl en heb ik ook eens gehad. Ik vond ze wat tegenvallen ten opzichte van de Solo v.d. Aldi maar beter als die van de Kruidvat. Deze zit volgens mij wel standaard in hun assortiment. 


Deze zakdoekjes komen me niet bekend voor maar dit plaatje heb ik van een Duitse website geplukt dus het kan zijn dat de Duitse Aldi een andere verpakking heeft.

Snuitze!


-X- Laura

One Response to “Mijn beste koop balsam zakdoekjes”

  1. Anonymous February 16, 2013 at 1:28 pm #

    Hey Laura ….bedankt voor de tip ben namelijk zelf ook n gigantische snottebel 😀 hahaha ga gelijk me eige test uitvoeren 😉 thanks again Phillip 😀

Leave a Reply

