Light in the box & Sigma kwasten

11 Feb

Ik ben erg blij met mijn Sigma kwasten. Maar dat betekent niet dat ik mijn Light in the box kwasten niet meer gebruik. Sterker nog, ik gebruik ze ernaast! Wat niet in de Sigma essential kit zat kon ik mooi aanvullen met de kwasten die ik al had. Verder komen veel van de kwasten kwa bruikbaarheid overeen met die van Sigma. Hier een paar foto’s ter vergelijking.

Sigma essential kit

Light in the box Color Shine set

V.l.n.r. small eyeshadow brush, shader, eyebrow, blending, fine liner, large eyeshadow, eyeliner, blending sponsje, eyeshadow liner brush.

V.l.n.r. fan brush, foundation, powder, blush, large fan brush, buffer brush

V.l.n.r. tapered blending E40, medium angled shading E70, eye shading E55, pencil E30, small angle E65, eyeliner E05, concealer F70, large shader E60, foundation F60
 V.l.n.r. large powder F30, large angled contour F40, duo fibre F50
 

De Sigma eye shading E55 is een mooie volle stevige kwast, de Color shine dupe (alternatief) is niet zo mooi vol en wat slapjes. De Sigma large shader is te vergelijken met die van Color Shine. Ze hebben dezelfde stevigheid, de Sigma kwast is net iets zachter maar dat verschil merk je nauwelijks.

De eyeliner van Sigma werkt erg prettig en heeft een goede punt. De eyeliner van Color shine kun je als eyeliner gebruiken maar ik gebruik ‘m vaak als ik oogschaduw onder de ogen aan wil brengen.

Deze oogschaduwkwast van color shine heb ik niks op aan te merken. Net zo goed als de grotere variant. De Sigma concealer gebruik ik vaak als oogschaduwkwast (zoals je kunt zien). Ze zijn beide even stevig. De blending kwast van Color Shine werkt erg fijn, hij is redelijk stevig en je kunt er goed mee blenden of in de arcadeboog mee werken. De blending kwast van Sigma is wat luchtiger en groter waardoor je een groter oppervlak in één keer mee pakt om te blenden. Beide werken erg fijn.

Over de twee foundation kwasten heb ik weinig te zeggen. Ze zijn beide even zacht en hebben dezelfde stugheid. Die van Sigma is alleen net iets voller.

Buffer brush en stippling brush. Eigenlijk kun je ze niet vergelijken maar beide zijn ze er om foundation mooi over de huid te verdelen. De buffer brush gebruik ik nooit want ik vind ‘m te klein. De stippling brush werkt erg prettig voor vloeibare foundation.

De Sigma poederkwast is een stuk voller dan die van Color Shine. Toch gebruik ik die van Color Shine vaker omdat die juist wat luchtiger is voor losse poeder. Beide zijn lekker zacht.

Links een blush kwast en rechts een contour kwast waar je ook blush mee kunt aanbrengen natuurlijk, niks op aan te merken doen hun werk prima. De Sigma vind ik eigenlijk wat te wijd uitstaande haren hebben om mee te contouren.

Wil je weten waar je ze kunt kopen en hoe duur ze zijn? In deze blog heb ik uitgebreid over de kwasten geschreven.

-X- Laura

One Response to “Light in the box & Sigma kwasten”

  1. Jackie Shen October 24, 2014 at 6:30 am #

    Mascara Tube

Leave a Reply

