CO2 laser in een potje? L’Oréal Revitalift Laser X3 review

9 Feb

Vorige maand (2 januari 2013 om precies te zijn) heb ik een potje L’Oréal Revitalift Laser X3 en een flesje serum uit dezelfde lijn gekocht. Inmiddels is het 9 februari en ik vond het een mooie tijd voor een review. De celdelingscyclus van de huid duurt immers 28 dagen.
 
Wat is het?: Anti-age crème
Hoe heet het?:
L’Oréal Revitalift Laser X3 dag & nachtcrème en serum.
Belofte
: het effect van een laserbehandeling na 8 weken.
Doelgroep:
dames vanaf 35 jaar
Anti-age ingrediënten:
hyaluronzuur, LHA en Pro-Xylane3

Wat de fabrikant beweert:
Met 50 vrouwen tussen de 45 en 55 jaar (met dezlfde kraaienpootjes) heeft L’Oreál Paris een klinische test uitgevoerd. De ene helft van de groep onderging een CO2 laserbehandeling en de andere helft gebruikten deze crème tweemaal daags 8 weken lang

De resultaten waren verbluffend. Dit komt met name door het ingrediënt Pro-Xylane3, een krachtiger type Pro-Xylane (3%) in combinatie met gefragmenteerd hyaluronzuur en LHA. De drievoudige werking vermindert rimpeltjes, verstevigt de huid en zorgt voor strakkere gezichtscontouren.

CO2 laserbehandeling:
Eerst even iets over de CO2 laserbehandeling. Deze behandelingen zijn momenteel zo hot onder de celebs. De CO2 laser schiet met een zeer fijne laserbundel minuscule gaatjes in de huid. Vlak onder de opperhuid verspreidt de energie van de laser zich in de breedte. Zo wordt de huid gestimuleerd om collageen en elastine aan te maken waardoor deze strakker en dikker wordt. Lijntjes vervagen of verdwijnen en de structuur van de huid verbetert. De laser absorbeert de kleur van het pigment waardoor deze wordt afgebroken door het lichaam.

De CO2 laserbehandeling wordt uitgevoerd bij:
– Huidverjonging en huidversteviging
– Behandelen van rimpels
– Behandelen van pigmentvlekken
– Behandelen van littekens
– Behandeling van diverse huidaandoeningen (goedaardige huidtumoren)

Review:
Zelf heb ik nooit een laserbehandeling ondergaan dus ik kan de vergelijking niet maken. Wel heb ik ooit een serie (van 8) glycolzuurpeelingen gehad bij de Velthuis Kliniek. Dit werkt ook huidstimulerend maar dan minder heftig omdat het niet met een laser gebeurd.

Ik heb de crème en het serum ‘s-ochtends en ‘s-avonds gebruikt.

Het is een redelijk volle crème maar niet té vol. Niet vettig en trekt snel in.

Na twee weken merkte ik dat mijn huid steviger aanvoelde en steeds minder van de crème nodig had. Ik heb zelfs nu voldoende aan alleen het serum ‘s-nachts! Na ruim een maand ziet mijn huid er strakker uit en voelt het voller aan. De pigmentvlekjes waar ik veel last van heb zijn iets in kleur verminderd maar mijn huid ziet er niet super-egaal uit maar zeker wel egaler dan dat het was.


Waar ik minder blij mee ben is het parfum wat in de crème zit. Parfum is bewezen slecht voor elke huid (bevat schadelijke chemicaliën). Daardoor heb ik er toch geen 100% comfortabel gevoel bij het gebruik van deze crème ondanks dat het werkt. 

Hetzelfde geldt voor de mica in het serum. Mica is gemaakt van gepigmenteerde stenen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik dagelijks steen op mijn huid zou willen smeren als basisverzorging. Het wordt er vaak bij gestopt om de huid meer te laten stralen en omdat het een goedkoop vulproduct is, maar als je je huid goed verzorgd straalt het veel mooier van zichzelf. 

Alles wat de huid niet nodig heeft en alleen voor een luxe gevoel zorgt (parfum, pot) of een quick fix zoals de mica hoort niet in een goede crème thuis wat mij betreft. In veel make-up zit ook mica en parfum maar daar kun je dan ook bewust voor kiezen. Plus, je hoeft het niet elke dag te gebruiken.

Verder moet ik erbij zeggen dat ik niet naar de ingrediëntenlijst heb gekeken maar dit waren de dingen die voor mij het meest opvielen.

Ook met de pot ben ik minder blij. Ik had liever gezien dat de crème ook in een luchtdicht flesje zou zitten. Op deze manier verliezen de werkzame bestanddelen aan kracht doordat er lucht en bacteriën bij komen elke keer dat je er met je vingers in zit.

Gebruik daarom altijd een spatel! Zorg wel dat deze zoveel mogelijk bacterievrij is. Ik heb daar zelf iets op bedacht. Ik heb wat 96% alcohol (te koop bij de drogist) in een leeg sprayflesje gegoten. Voordat ik de spatel erin stop spray ik eerst beide kanten en veeg het af met een tissue.


Het is goed dat er steeds meer bewustwording is omtrent schadelijke ingrediënten in huidverzorging maar het feit dat L’Oréal nog zo goed scoort met een luxe pot en parfum betekent dat helaas de bewustwording nog niet overal is doorgedrongen. Dat is jammer want het kan echt beter! 

Conclusie:

Pro’s: huidverstevigend, huid is voller, minder droog, fijne lijntjes verdwijnen.
Con’s
: parfum, mica, het feit dat het in een pot i.p.v. een luchtdicht flesje.
 

Ik vind het een goede anti-age crème voor in het schap van de drogist al heb ik zelf betere anti-age crèmes gehad waarbij de huid strakker werd. Ik weet alleen niet of het doet wat het beloofd aangezien ik nooit een laserbehandeling heb gehad. Ik kan het effect wel vergelijken met het effect van 3 glycolzuurpeelingen.  

Bestel hier een proefmonster van LÓreal Revitalift Laser X3. Er zit ook een kortingscoupon bij van €12,50. Deze actie is geldig t/m 1 juli 2013.

De crème kost rond de €30,- maar hij is vaak in de aanbieding bij Kruidvat, Etos of Trekpleister. Met soms tot wel 50% korting! De moeite waard dus om daarop te wachten. Wel een grappig detail, mijn crème en serum waren maar €5,- per stuk bij Trekpleister. Ik zag het later pas op de bon maar waarschijnlijk was dat een foutje van de kassa ;).

Beknopte informatie over anti-aging:
Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 90 tot 95 % van de huidveroudering ontstaat door de zon! Daarom is het beste anti-age middel bescherming tegen de zon. Je moet dus in tegenstelling van wat veel mensen denken elke dag anti-zonnebrand smeren! UV stralen werken ook door glas heen!

Het beste is een zonnebrandmiddel is met met titaniumdioxide, zinkoxide of tinosorb. Voor meer informatie over welk zonnebrandmiddel je het beste kunt nemen lees dit http://jetskeultee.nl/2010/07/16/hulp-bij-de-keuze-van-je-zonnebrandcreme.

Waar ik zelf in geloof is een goeie creme met 5 actieve anti aging ingrediënten en antioxidanten, een wekelijkse, tweewekelijkse of maandelijkse fruitzuurpeeling met minimaal 30% Glycolzuur en dagelijks een laag percentage AHA of BHA. En natuurlijik een goeie SPF.

Mijden: alcohol wanneer het hoog in de ingrediëntenlijst staat. Behalve als het als toevoeging heeft: cetyl, stearyl, cetearyl en lanolin. Alcohol kan irritatie en uitdroging veroorzaken, parfum, stoffen als (onder andere) mint en eucalyptus die de huid kunnen irriteren.

Dit is slechts één van de belangrijkste criteria waaraan een goede crème moet voldoen. Er is echter nog véél meer informatie beschikbaar over huidveroudering. Voor onafhankelijk en betrouwbare informatie over wetenschappelijk onderzochte ingrediënten en anti age kijk op de site van huidarts dr. Jetske Ultee. Ook een bezoek aan de site van Amerikaanse goeroe op huidverzorgingsgebied Paula Begoun is de moeite waard!

Smeerze!

-X- Laura



Leave a Reply

