Welke schmink is goed? (incl. swatches)

4 Feb

Carnaval staat weer voor de deur. Dat betekent ook dat er in veel winkels weer goedkope schmink wordt verkocht. Wees voorzichtig met deze artikelen, ze komen meestal uit China en bevatten goedkope ingrediënten die huiduitslag of irritatie kunnen veroorzaken. Je wil er na de carnaval niet nog steeds uitzien als een zombie ^_^ :O.

Als je voor safe wil gaan kies dan kwaliteits-schmink. Deze kun je in carnavalswinkels kopen maar vaak heb je online toch meer keus.

Schmink webshops zijn makkelijk te vinden via Google als je de zoekterm ‘schmink webshops’ gebruikt.

Je kunt ook schmink bestellen bij internationale webshops, een goed voorbeeld is http://www.sillyfarm.com uit Amerika. Zij verzenden ook naar Nederland. In Amerika verkopen ze weer andere producten en andere merken. Ook hebben ze veel meer keus uit regenboogschmink. Je kijkt je je ogen uit! Ik moet me vaak inhouden om niet teveel te bestellen. Als je voor flat rate shipping kiest zijn de verzendkosten meestal maar rond de $13,-. En omdat het in dollar is, zijn de spullen natuurlijk ook goedkoper. Veel van mijn penselen komen daar vandaan zoals één van mijn favorieten, die van Loewe Cornell. Deze penselen zijn van synthetisch haar gemaakt en hebben mooie stevige haren. De nrs 4 en 6 worden het vaakst gebruikt.

Mensen vragen mij vaak welk merk goed is. Dat is niet zo eenvoudig te beantwoorden. Ik gebruik schmink van allerlei verschillende merken want de ene blauw is de andere niet. Dat een bepaald merk een mooie dekkende kleur heeft wil niet zeggen dat alle kleuren van dat merk evengoed zijn.

De merken die ik gebruik zijn PartyXplosion, Superstar, Mehron, Starblend, Kryolan, Diamond FX, Sillyfarm en The Wolfe Brothers.

De schmink van Grimas gebruik ik eigenlijk bijna niet meer. De kleuren zijn niet zo dekkend over het algemeen en het werkt niet prettig omdat je veel water bij nodig.

Kryolan vind ik fijn om te gebruiken als basis maar voor het lijnenwerk heb ik liever PartyXplosion (of Diamond FX) omdat die over het algemeen beter dekken. Zelfs de wit kan over andere kleuren heen en blijft dan echt wit. Ik heb weleens gelezen dat de PartyXplosion en DFX uit dezelfde fabriek komen… (Niet alles van Kryolan is overigens ongeschikt voor het lijnenwerk).

Ik heb een paar foto’s gemaakt om de verschillen in kleuren te illustreren. Alle foto’s zijn met daglicht gemaakt, soms met net even een ander lichtinval (iets donkerder of lichter).

P.X. betekent PartyXplosion
P.X.M. PartyXplosion metallic
K betekent Kryolan  

   
Ik gebruik voor de spiderman altijd het rood van Superstar

De meisjes zijn vaak helemaal weg van de roze met de gouden glitters van Superstar.

Monster- en reptielen kleuren 😉
 

Neon (of glow in the dark) geel van PartyXplosion. Deze geeft licht in het donker.

Paars:

(hier staat DFX maar dat moet zijn PX)
Geel:
 
Superstar zilver is mijn favoriet!

Goud. 

Door de Mehron Gold powder te vermengen met Mehron Mixing liquid kun je behalve aanbrengen met een spons, er ook lijnen mee maken.

Brons:

Roodbruin en bruin

Hopelijk heb je hier wat aan.

-X- Laura


Leave a Reply

