Zelfmaak recycle idee: lampenkap & bloempot

30 Jan

Je kent het vast wel. Oude pluizige gebreide truien die maar in je kast liggen. Je trekt ze niet meer aan maar weggooien doe je ook weer niet….

Maar in een opruimwoede bedacht ik dat ik er iets mee moest. Ik liep enigzins met schuldgevoel naar de prullenbak om ‘m weg te gooien. Maar onderweg ernaartoe vroeg ik me af of ik er niks mee kon doen. Zo onststond het idee om mijn lampenkap te bekleden.

Hetzelfde deed ik met een mouw, die ik om een bloempot heen deed. Pluisjes eraf scheren, lintje erom et voila! Er komt niet eens een naaimachine aan te pas!

Dit idee had ik ingestuurd naar 101-Woonideeen en ze vonden het zo leuk dat ze ‘m in het Januari 2013 nummer hebben geplaatst!

Deze ‘truc’ kun je natuurlijk ook toepassen op andere voorwerpen zoals een oude poef of theeglaasjes. 

Hebben jullie ook leuke recycle ideeën?

-X-
Laura

Leave a Reply

