Ich habe mich verliebt!

27 Jan

Ik ben smoorverliefd op de DM drogist in Duitsland. Als je hier bent geweest lach je voortaan de Kruidvat uit met zijn hoge prijzen en maar liefst één BDIH gekeurmerkte shampoo van eigen merk. Om over de Etos nog maar te zwijgen. Daar zijn eigen merk natuurcosmetica al helemaal de grote afwezigen.

Liefhebbers van producten zonder minerale oliën, parabenen, siliconen, paraffine en synthetische kleur- en geurstoffen kunnen hun hart ophalen aan deze Duitse drogisterij. Ze hebben namelijk een belachelijke hoeveelheid eigen merk producten met het BDIH keurmerk of producten die er sterk op lijken. En eigen merk betekent… voordelig! Ik knipperde even goed met mijn ogen toen ik de prijzen zag.

Hierbij wil ik overigens niet beweren dat natuurlijke cosmetica bij voorbaat beter is als de reguliere cosmetica. Maar hier kom ik een andere keer op terug. Ik gebruik het voornamelijk omdat ik een extreem droge huid heb met eczeem.

Naast al deze natuurheerlijkheid kun je er ook terecht voor merkproducten die veelal 30% goedkoper zijn dan in Nederland en de haarverf zelfs standaard 50% goedkoper! De Lavera Bodylotion Rose Garden (één van mijn favorieten) is bijvoorbeeld maar €5,95 (hier rond de €9,-).

Ik kocht drie eigen merk producten. De Alverde Reinigungsmilch für trockene haut à €2,45, ultra sensitiv Duschcreme à €1,75 en Coffein shampoo à €1,95.


De reinigingsmelk heeft mij aangenaam verrast. Ik kocht, toen ik nog niet wist dat DM bestond, altijd de Lavera Basis sensitiv maar die kostte mij altijd rond de €6,-. En dat is bij mijn weten één van de goedkoopste reinigingsmelk in zijn soort die er in NL te verkrijgen is.

Ook heb ik de Anti-Age Cleansing Lotion geprobeerd van Kruidvat eigen merk maar die voelt niet lekker aan. Ruikt bovendien teveel naar alcohol. Je moet ook goed schudden voor gebruik anders komt er niets anders uit dan een waterig goedje.

De Alvera reinigingsmelk doet niets onder aan die van Lavera. Er zit o.a. ook jojoba olie in, het voelt hetzelfde aan en het ruikt lekker naar rozen. Het heeft een beetje dezelfde geur als de rozenlijn van dr. Hauschka en Weleda. Ze gebruiken namelijk dezelfde geurstof (namelijk etherische rozenolie).

Omdat ik zelf een hele droge huid heb reinig ik mijn huid hier dagelijks mee. Het is dus niet zo dat ik het alleen gebruik om make-up te verwijderen. Maar ook dat laatste doet ie prima.

Ingredienten: Aqua, Glycine Soja Oil*, Glycerin, Alcohol*, Glyceryl Stearate Citrate, Myristyl Myristate, Cetearyl Alcohol, Cera Alba, Rosa Canina Fruit Oil*, Rosa Canina Fruit Extract*, Parfum**, Macademia Ternifolia Seed Oil, Simmondsia Chinesis Seed Oil*, Butyrospermum Parkii Butter*, Vitris Vinifera Seed Oil, Xanthan Gum, Alcohol, Sodium Citrate, Tocopherol, p-Anisic Acid, Helianthus Annuus Seed Oil, Sodium Hydroxide, Linalool**, Geraniol**, Limonene**, Citronellol**, Eugenol**

*ingredients from certified organic agriculture
**from natural essential oils 


De Ultra Sensitiv douchegel is heerlijk neutraal zonder parfum, kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Ik kocht vaak douchegels in de reformwinkel maar die zijn gemiddeld €7,- en dat is best veel voor iets wat uiteindelijk weer in je doucheputje verdwijnt.

Het reinigt inderdaad lekker mild zoals beloofd. Irriteert mijn huid niet, zelfs niet de barsten die in mijn handen zitten door de eczeem. Hier zit ook weer jojobaolie bij in. Het voelt lekker zacht en vol aan. Het is ook de best verkopende gecertificeerde BDIH / Ecocert douchegel in Duitsland. Ten minste dat is wat ze erop hebben gezet.

 Ingredienten: Aqua, Colo-Glucoside, Alcohol*, Glycerin, Simmondsia Chinesis Seed Oil*, Xanthan Gum, Disodium Cocodyl Glutamate, Glyceryl Oleate, Sodium Cocoyl Glutamate, Citric Acid.

*ingredients from certiefied organic agriculture

 
En dan de Coffein Shampoo met groene thee extract. Ook hier weer de “Deutschlands beistverkaufte zertifizierte Naturkosmetikmarke” zegel. Ben er nog niet achter of het spul ook daadwerkelijk haaruitval vermindert maar we doen ons best. Niks op aan te merken verder. Doet z’n werk. Heb wel conditioner nodig afterwards want anders voelen m’n haren een beetje stroef aan.

Ingrediënten: Aqua, Lauryl Glucoside, Alcohol*, Sodium Coco-Sulfate, Gycerin, Caprylyl/Capryl Glucoside, Xanthan Gum, Caffeine*, Coffea Arabica Bean Extract*, Oryza Sativa Bran Extract*, Menthol, Sodium PCA, Betaine, Arginine, Parfum**

*ingredients from certiefied organic agriculture
**from essential oils  
 

Fijne merken om uit te proberen:


  • P2 nagellak
  • Balea (eigen merk)
  • Alverde (eigen merk natuurcosmetica)
  • Limited Editions van oa Essence (wij slaan er altijd 1 over en in Duitsland krijgen ze alle LE binnen)
  • Labello’s die bij ons niet verkrijgbaar zijn 
  • Biologische etenswaren

Grappig trouwens zijn de loeps voor de slechtzienden op de winkelwagentjes! 

Maar goed, alles leuk en aardig. Je moet wel dichtbij de grens wonen om hiervan te kunnen profiteren. En ik ben één van die lucky bastards! 🙂

Zoek hier je dichtsbijzijnde filiaal.

Sinds kort ook in (winkelcentrum Centro) Oberhausen (waar ik ben geweest)

Centro Oberhausen

P.S.: wat misschien ook nog wel een leuke tip is: de Rossmann drogist met filialen verspreidt over heel Duitsland. Daar hebben ze wat meer A merken en weer andere eigen merkproducten die goed uit de Duitse testen komen. 

Daar ben ik zelf nog niet geweest (is ook een uur rijden vanaf waar ik woon) maar ze hebben ook een online webwinkel. Ze verzenden helaas niet naar Nederland maar als je een adresje hebt in Duitsland… 

Viel Spaß beim Kaufen!

-X- Laura

3 Responses to “Ich habe mich verliebt!”

  1. Hans Monasso January 28, 2013 at 2:48 pm #

    Wie schön, bij ons in Bocholt zit er ook een. Ik ga dan meer voor de knutselspullen.

  2. lsvisser January 28, 2013 at 6:46 pm #

    Wil binnenkort toch ff kieken in ons buurland;-) Dan is deze tip mooi meegenomen! Zeker even een kijkje nemen!!

  3. Bo May 1, 2013 at 2:50 pm #

    Daar moet ik echt eens een keer naar toe. Kom vaak in Emmerich en zie dat ze daar ook 1 winkel hebben(thnx voor de link)

Leave a Reply

